2008. december 29., hétfő

Állatiskola

Ay elmúlt évben mindent megtettem, hogy tanítsam, neveljem a gyermekeimet, de sokszor nem sikerültek úgy adolgok, ahogy szerettem volna, nem éreztem az áldást. Az idén szeretném az alábbiakat figyelembe venni, és megismerni gyermekeimet, hogy hatékonyabban taníthassam őket.

Állatiskola

Miért nem hatékony az iskolai nevelés? MErt a gyerekek gyengeségeire épít, vagyis abban próbálja fejleszteni őket, amiben nem erősek, és az erősségeiket háttérbe szorítja. Nem lehet mindenki mindenből kitűnő tanuló. Az otthonoktatás arra fekteti a hangsúlyt, hogy a gyermekeket megismerve, erősségeiket fejlesszük. Vagyis találjuk meg, mik a gyerek képességei és azokban vezessük őket, hogy sikereket érjenek el.

Egyszer volt egy állatiskola. Egy tantervet kellett összeállítaniuk, ami mindenkinek megfelelt. Ezért négy tantárgyat választottak ki: futás, mászás, repülés és úszás. Természetesen minden állat tanulta mind a négy tantárgyat.
A kacsa nagyon jól úszott, jobban, mint a tanár. Átmenő jegyeket kapott futásból és repülésből, de reménytelen eset volt mászásból. Ezért ki kellett hagynia az úszás gyakorlását, hogy jobban odafigyelhessen a mászásra. Nem sokkal később átlagos úszó lett csupán, de ez elfogadható, legalábbis az iskolában. Senki sem aggódott miatta, csak ő maga.
A sas örökös bajkeverőnek volt elkönyvelve. Mászásórán mindenkit legyőzött, de sajátos módon mászott fel a fára, ami a szabályok megsértését jelentette. Ezért mindig ott kellett maradnia iskola után, és leírni ötszázszor, hogy „csalni rossz dolog”. Emiatt nem tudott szárnyalni, amit nagyon szeretett, de az iskolai feladat fontosabb.
A jegesmedvét megbuktatták, mert lusta volt, főleg télen. A kedvenc ideje a nyár volt, de az iskola olyankor zárva volt.
A zebrát csúfolták a pónik a csíkjai miatt, ami nagyon elkeserítette.
A kenguru az első helyen volt futásból, de elkedvetlenítették, amikor arra kérték, hogy szépen engedje le mellső lábait a földre, ahogy az osztálytársai.
A hal otthagyta az iskolát, mert neki minden tantárgy egyforma volt, de ezt senki nem értette.
A méhecske volt a legnagyobb probléma, ezért a tanár elküldte a bagolydoktorhoz tesztelésre. A bagoly szerint a méhecske szárnyai túl kicsik a repüléshez, és rossz helyen vannak. De a méhecskét ez nem érdekelte, és repült tovább. Azt hiszem ismerek egy néhány ilyen méhecskét. És te?
A kacsa az a tanuló, aki nagyon jó matekból, de gyenge irodalomból, ezért külön feladatokat kap irodalomból, míg a többiek matekeznek. Elveszti a matekes képességeit, és átlagos lesz irodalomból.
A sas az a gyerek, akit bajkeverőnek könyvelnek el, mert a maga módján végzi el a feladatokat. Valójában semmi rosszat nem tesz, de a nonkonformizmusa bajkeverésnek számít.
Ki ne ismerné fel a jegesmedvét? Ő az, aki jó a nyári táborokban… A zebra az a súlyos, magas, alacsony vagy magabiztos diák, akinek a bukását kevesen ismerik fel: a szociális egyenlőtlenség.
A kenguru az a gyerek, aki ahelyett, hogy kitartana, feladja, és egy elbizonytalanodott gyerek lesz, akinek eltűnik a jövője, mert nem fogadták el.
A hal az a gyerek, akinek speciális tanításra van szüksége, és nem villoghat egy tanteremben.
A mókus, ellentétben a kacsával, aki megcsinálja, elbukik.
A méhecske az, akiről az iskola úgy gondolja, hogy nem tud mit kezdeni vele, de minden negatív hatás ellenére, a motivációjának köszönhetően sikeres lesz.
A gyermeked egy egyéni keveréke a tálentumoknak, személyiségnek… Egyes gyerekek szellemileg fejlettek, mások érzelmileg áldottak, és sokan mindkettőnek a keverékei kreatív leleményességgel. Minden gyermek magában hordozza az ő saját, kizárólagos képességeit. A gyermeked nem használati útmutatóval született. A hatékony szülők mindig tanulnak és testreszabják a feladatokat gyermekeik számára.
Minden gyermek egyedi, mint az ujjlenyomata, egy csillogó gyémánt, páratlan szépséggel.

Nincsenek megjegyzések: