2009. január 11., vasárnap

Tervezgetem a napi tanulás menetét. Elég nehéz dolgom van, mert a kis totyogó gyors növekedése állandó változtatásokat igényel. Megterveztem, hogy mivel mennyi időt kéne tölteni, de még mindig nem tudom pontosan, hogyan fog ez működni. Halogatom a kezdést, mert Johanna sajnos mindig negatívan áll a dolgokhoz. Várja, hogy tanuljunk, de legtöbbször nemtetszését fejezi ki, ha valami újat muatatok. (Pedig sokszor tudom, hogy tetszik neki).

Azt gondolom, hogy ez fegyelmi probléma. Ezért legfontosabb, hogy a hitbeli dolgok legyenek rendben a hétköznapokban, mert ez a legfontosabb alap. A legtöbb tantárgyat később is meg lehet tanulni.

Egyelőre tartjuk magunkat ahhoz, hogy a napunk így kezdődik:
- ahogy felkelünk, és mindenki felébred, minél hamarabb még pizsamában igét olvasunk és imaközösséget tartunk
- a következő a felöltözés
- ezután jön a reggelizés (nagyon tetszett Kamilla jelmondata: "no Bible no food")

Egy másik fontos döntés, amit nehéz volt meghozni:
- délelőtt nincs tévénézés és számítógépezés (Johannának a tévé miatt, nekem az internet miatt vannak elvonási tüneteim :()

Délelőtt lenne a tanulás. Szeretném megpróbálni úgy, hogy Samut nem sózom a férjemre, hanem megpróbáljuk úgy lefoglalni, hogy lehessen mellette tanulni. Ez egyben a Samu nevelése is.

Egyelőre úgy tervezem (nem akartam túl drasztikus váltást), hogy késő délután lehet DVD-t nézni a gyerekeknek. Ezt úgy szeretném jobban kordában tartani, hogy meg lenne határozva a pontos idő, és egy nap kivételével én mondanám meg, hogy milyen nyelvű mesét nézünk (amilyen nyelvet gyakorolunk aznap: angol, ukrán vagy szlovák), ezen belül azonban Johanna választhat, amíg Sámuel meg nem tanul beszélni :)
Vasárnaponként hosszabb áhítatot tartunk, amikor énekelünk és valamit rajzolunk, ragasztunk is. Perla jóvoltából van egy klassz angol könyvem Isten fegyverzetéről. Ehhez találtam kézimunkát. Vasárnaponként egy-egy fegyverről tanulunk.

Nincsenek megjegyzések: