2009. augusztus 7., péntek

Online konferencián voltam

Brendánál nyertem egy jegyet, és így részt vehettem egy online otthonoktatós konferencián, amit egész héten minden délután hallgathattam angolul. Nem tudtam mindent meghallgatni, de elérhető a letölthető változat is. Nagyon sokat tanultam, ezekből csak néhány gondolatot írok le.



Sheila Gregoire tartott először előadást. Felhívta a figyelmünket arra, hogy Isten azt várja el tőlünk , hogy segítsük őket, hogy megalapozzák tudásukat, hogy Istenhez vezessük őket, és imádkozzunk, hogy megértsék, mire hívja el őket az Úr.

Andrew Pudewa arra világított rá, hogy milyen fontos a hangos felovasás. Olvasson a szülő a ygereknek és olvasson a gyerek a kisebb testvéreinek. A hangos olvasásnál jobban odafigyelünk a szavakra, kifejezésekre, és formálják a szókincsünket, nyelvfejlődésünket. Nagyon sok gyerek a TV előtt nő fel, ahol nem választékos beszédet hall, és ezt teszi magáévá. Az sem jó, ha legtöbbet vele egykorú gyerekekkel van, mert tőlük nem tanulhat helyes, választékos beszédet. Sokszor az elfoglalt szülők is csak odavetnek néhány szót a gyereknek. Ezért fontos többek közötta felovasás. Az előadó szerint a legnagyobb széthúzó erő az elektromosság :) Könnyen magukra zárják az ajtót a családtagok egy TV, egy számitógép társaságában, holott beszélgethetnének vagy felovashatnának a nappaliban.

Tetszett még Anne Elliott előadása is (érdemes feliratkozni a hírlevelére a linken) , amit újra meg kell hallgatnom, mert Samu sokat sírt közben, és nem győzöm leírni a sok sok előadó nevét se, úgyhogy ez most egy kis beszámoló lett csak.

2 megjegyzés:

Eszti írta...

Köszi Eszter, így is építő volt, amit írtál. És igaz. Nálunk a tv nem faktor, ha a család széthúzását elősegítő tényezőről van szó, a számítógép viszont gyakorta...

Ha van még, ami eszedbe jut az előadásokról, akkor írj, mert jó volt.

Unknown írta...

Hamarosan meglesz a hanganyagom az előadásokról, és akkor még írok.