2009. november 15., vasárnap

Egyiptom - okkult jelképek

Kivettünk egy könyvet a könyvtárból, amiaz ősi Egyiptomról szól. A bibliai József és Mózes története kapcsán hallott Johanna Egyiptomról.

Nagyon meglepődtem, a hideg futott végig a hátamon, amikor megpillantottam ezt a jelet a könyvben, mint egyiptomi szimbólumot.

"Az ankh, füleskereszt vagy Nílus-kereszt máig népszerű és egyetemes szimbólum, az élet kulcsa. Crux ansata néven is ismerik. Számlálhatatlan mennyiségben tűnik fel az egyiptomi és kopt emlékeken. Nemcsak a véges földi életet jelképezte, hanem a halál utáni megdicsőült halhatatlanságot is. Ez nyitotta meg a Nílus zsilipjeit az életadó árvíz előtt, és szimbolizálta az isteni erőket. Minden főbb egyiptomi istenséget ankh-hal a kezében ábrázoltak... A hagyomány szerint az ankh viselése fokozza az életerőt, távol tartja a betegségeket és egyéb káros hatásokat, elűzi a démonokat, megtöri a rontást, valamint hosszú és boldog életet biztosít viselőjének" (http://inpu.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=129926)

Azért lepődtem meg, mert Johanna egyik babájának volt ilyen nyaklánca, mamit ő egy ideig karkötőként hordott. Én meg azt hittem, kereszt, de nem. Mondhatnánk, hogy ez szőrszálhasogatás, de én inkább felhívtam erre a Johanna figyelmét, és el fogom dobni, ha megtalálom a játékok között.

A másik dolog, ami foglalkoztatott, hogy időben hova helyezzem el a fáraókat, hiszen a kreacionista szemlélet ellentétben áll az evolúcióval, és eszerint a Föld csupán 6000 éves. Egy ismerősöm ezt az oldalt ajánlotta, ahol angolul tudók érdekes infókat találhatnak. És a kérdésemre is választ találtam.

A papirusz készitéséről ezt a vetitést találtam (második link)

post signature

Nincsenek megjegyzések: