2012. március 1., csütörtök

Nehéz kérdés

Johanna zomgoraórára jár már 4 éve. Nagyon jól megy neki, viszont gyakorolni nem szeret. Nemsokára koncertjük lesz, ahol négykezest is fognak játszani. A tanárnéni nincs megelégedve vele, mert nem kifejezően játsza. Ott voltam  a próbán, amikor mutatta, mit vár el. Értettem, viszont Johanna nem érti, és én meg nem tudom átadni,a zt amit akkor éreztem, de elmagyarázni nem tudom, mert nem vagyok szakember. Ezért megnéztem a kottát, gondoltam, hátha a neten van egy videó, amit megnézhetnénk, és példa lehetne.

Kiderült, hogy ez a darab a Notre Dame-i toronyőrből való, mégpedig egy nagyon kellemes hangzású dal. Meg is néztünk néhány feldolgozást, énekelve,  eljátszva franciául, angolul, magyarul. Eredetileg úgy képzeltem, milyen jó lesz, legalább lesz mihez kötni. Hiszen ez egy szerelmes dal, képzelje el, hogy szerelmes, aki ezt énekli. Csak hát ott a szöveg, a háttér. Azt is elolvastuk.

"Ó, Lucifer, oldozz fel esküm alól ma!
Csak egyszer fonjon át karom, Esmeralda…"

Ez egy részlet a dalból. Nagyon elkeseredtem, mert a dolog rosszul sült el. Ráadásul belekukkantottunk a mesébe, musicalbe és  agyerekek nem tudtak elaludni utána :(

Nem értem, hogy miért nem lehet értéket létrehozni anélkül, hogy varázslást, ördögöt vagy erkölcstelenséget vinnénk bele. Jót akartam, mert szerintem ahhoz, hogy kifejezően játszhassa, valamit tudnia kell a dalról, vagy bele kell képzelnie valamit. Tavaly is így jártam, amikor a Halleluját kellett volna énekelje a Shrekből. Akkor írtam rá egy keresztyén szöveget, de nem szeretném többször ezt megtenni. Talán jobb elhatárolódni az ilyen daloktól. De hol keressek olyat, mai fülbemászó, kellemes, és ugyanakkor értékes és zeneileg is kimagasló?

Minden esetre álljon itt adal, mert nagyon szép a dallama, de nem tudom, hogy legközelebb mit tegyek. Persze, ha egyedül jártam volna utána, akkor nem mutattam volna meg. Szóval ott a dilemma, hogy inkább játsza nem kifejezően? Nem tudom :(



Nincsenek megjegyzések: