2012. december 8., szombat

Ír datolyás sütemény


Tavaly nagyon finom sütit ettünk Észak-Írországban, és azóta készülök megsütni... Hát most eljött az ideje, és nem csalódtam. Kicsit keményebb lett, mert féltem, hogy nyers marad, hiszen a fele datolya. Legközelebb kevesebb ideig sütöm majd, hogy valóban jó ragacsos legyen, ahogy a neve is mondja.Fagyival ettük ott is, hát itt is :)

Sticky Toffee Pudding
Hozzávalók:

250 gr magvalt, apróra vágott datolya
1,5 teáskanál szódabikarbóna
2,5 dl víz
56 gr vaj
170 gr cukor (én mézet, xillitet, sztíviát használtam, de legközelebb kevesebb is elég bele)
2 tojás
170 gr liszt
vaníliarúd (nekem nem volt)

Szósz:
250 gr cukor
170 gr tejszín
170 gr vaj (ebből kevesebbet tettem)

Elkészítés:
 Előmelegítjük a sütőt 180 C fokra
Előkészítünk egy 18 cm átmérőjű kerek tortaformát, vagy egy 16x26 cm formát
A datolyát összekeverjük a szódával és a vízzel, majd kicsit felrottyantjuk.
Elkeverjük a vajat, tojást, cukrot. Belekeverjük a lisztet és  adatolyát is.
30-40 percig sütjük.
Szósz: Összerottyantjuk a hozzávalókat, majd a sütőből kivett sütire öntünk belőle, és visszatesszük 5 percre.
Felszeleteljük és minden szeletre öntünk még egy kis szószt, ahogy tálaljuk. Vaníliafagyival még finomabb!

Nincsenek megjegyzések: