2012. december 16., vasárnap

Ne együnk mérget!


Mindent egészséges alapanyagból főzni és sütni hosszadalmas és egészséges :) Ezért választom mostanában ezt a megoldást, bár soha nem szerettem főzni. Viszont mióta tudatosult bennem, hogy áldás a családom számára, ha főzök (bár lehet, hogy ezt ők sokszor nem így gondolják :D), azóta igyekszem nem gondolni arra, hogy ez nekem teher.

Tudtad, hogy a bolti konzerv-kukoricában, ketchupban is cukor és ízfokozó van? Nem beszélve az útszéli hamburgerről, ami ki tudja, milyen húsból készült, és mennyi antibiotikum és tartósítószer van benne....

A brassói aprópecsenyét nagyon szeretem, és csak egyszerűen vékonyabb csíkokra vágom, és úgy készítem, mint a pörköltet, csak nem használok sok olajat, és paprikát, inkább mindenféle fűszereket. A krumplit most kivételesen nem csak megsütöttem, hanem előtte a kockákra vágott krumplit megsütöttem sütőben, és csak utána sütöttem ki olajban. A borsó saját termésünk a fagyasztóból, a répa sajnos nem a miénk, mert nekünk nem kelt ki. Ezeket pici olajon sóval, vegamixszel (nem használok ételízesítőt, mert tele van ízfokozóval és sóval, csak natúr sózatlan, szárított, aprított zöldségeket) megpároltam.

Hamburgert azért csináltam, mert színházba készültünk, és nem szerettem volna sokat költeni a városban olyan kajára, ami ráadásul egészségtelen. Sajnos nem volt elég meleg a konyhában, így másodjára már nem kelt meg, és laposan túl sokáig hagytam a sütőben, ezért kicsit lapos és száraz lett. Viszont, miután beletettem a tölteléket, megpuhult: fasírtot sütöttem, de nagy kerek és lapos alakban, paradicsomot szeleteltem, sajtot, káposztát és ketchupot tettem bele. Ez így együtt szépen megpuhult, és hidegen is finom volt. A tésztában természetesen volt teljes kiőrlésű tönkölyliszt és zabliszt is.

Kakaós csigát még soha nem sütöttem, és hirtelen csak kelt-tésztából készítettem, és biztos nem így kellett volna. Csak a tésztába (ebben is volt tk tönkölyliszt) tettem cukrot, hogy megkeljen, a töltelék kakaópor és xillit volt, de kevésnek bizonyult. Ezért inkább kakaós kalács mintsem kakaós csiga lett belőle, de még a szomszéd néninek is ízlett :) A képen a Samu alkotása látható: Ő jól megkakaózta, és még egy bojtot is tett rá, így lett belőle sapka :)

Mi az, amit te készítesz otthon hosszadalmasan és egészségesen? Írj bejegyzést, és linkeld be ide a bejegyzésem alá, hogy más is elolvashassa!

Az Egészséges család könyvemet ajándék DVD-vel megvetted már?
Itt megteheted>>

Nincsenek megjegyzések: