2012. december 20., csütörtök

Szabad-e hibázni?

"Ezért találtam az iskolát olyan nagy butaságnak. Ott azt tanuljuk, hogy hibázni rossz dolog, és megbüntetnek érte. Ám, ha megvizsgáljuk, miként is tanul az ember, rá kell jönnünk, hogy bizony a hibáiból tanul. Úgy tanulunk meg járni, hogy többször elesünk. Ha sosem esnénk el, sosem tanulnánk meg járni. Ugyanez igaz a biciklizésre is. ... Sajnos a legtöbb ember azért nem gazdag, mert retteg a vesztéstől. A nyertesek nem félnek a vesztéstől, a vesztesek viszont igen. A veszteség a siker folyamatának része. Aki elkerüli a veszteségeket, elkerüli a sikert is." Robert T. Kiyosaki

Holnaptól jobban odafigyelek, és nem szidom sem magamat, sem mást, ha a kezem alatt hibázik, ha tanul belőle! A lényeg, hogy ne kudarcként, hanem egy lépcsőfoknak élje meg! És mindenkinek ajánlom az író könyvét: Gazdag papa, szegény papa!

9 megjegyzés:

Eszti írta...

Szeretjük Kiyosakit, nekünk is megvan a Gazdag papa, tényleg jó könyv! Lassan a gyerekekkel is neki lehet majd állnunk közös olvasásra... Nem tudom, tudod-e, de van gyerekek anyagi hozzáállása formálásáról szóló könyve is 'Gazdag gyerek, okos gyerek' a címe. Azt nem olvastam, de szeretném majd megvenni. Meg van egy társasjátéka is,amit ő talált ki: Cashflow - nagyon jó kis játék felnőtteknek, meg kicsit nagyobb gyerekeknek is.:)

Unknown írta...

A gyerekekéről nem hallottam, én valami hasonlót vettem ki a könyvtárból (gyermekek pénzügy IQ-ja). A Cashflow-ról is csak néhány napja hallottam, de még nem néztem utána. Lehet kapni ilyen társasjátékot?

egy anya írta...

Hmm, ha ez az a játék: http://cashflowtarsas.hu/index.php?cashflow=cashflow-anyagi-fuggetlenseg-passziv-jovedelem-cashflow, akkor én meg nem venném a gyerekeimnek. :)

Unknown írta...

Miért? Még nem olvastam végig részletesen a leírást ...

Eszti írta...

Eszter a társast meg lehet kapni. Az a játék az, amit Virág is belinkelt. Nekünk megvan, vagy tíz éve vettem. Azóta többször játszottunk vele, de nem kerül rendszeresen elő, mivel több órás a játékidő, mire a mókuskerékből sikerül kikeveredni.:) Egyébként tényleg jó játék, jól kiegészíti a könyvet. Persze nem ért mindennel egyet az ember, de ettől függetlenül nem bántuk meg, hogy belefektettünk ebbe, mert a könyvvel együtt nagyon formálja a pénzügyi gondolkozást.

Tényleg. Virág, neked miért nem tetszik?

Unknown írta...

Néztem az árát, és arra gondoltam, hogy mire 12 éves lesz a legnagyobb, össze is gyűjtjük az árát(azt írja, hogy +12). :D

egy anya írta...

Bocsánat, elfeledkeztem a válaszról. :)
Nos az én bajom az az egész rendszerrel, amit a könyv bemutat, hogy a passzív jövedelemszerzést állítja példának.
Nem szeretném,ha a gyerekeim lebecsülnék a munka értékét. Ha mások munkája után nekik csak potyogna az ölükbe a pénz. Márpedig a tőzsde, a kamatok világa nagyrészt erről szól. Ezek a könyvek ezt a jövedelemszerzést állítják a középpontba. Nekem az a jó érzés, ha munkával keresek pénzt. :)

Unknown írta...

Én mindkettőt szeretném nekik megmutatni, mert mi abban nőttünk fel, hogy dolgozni, tanulni kell, csak sajnos azt látom, hogy ez nagyon kevés, kivéve, ha valaki nagyon ügyes, és még szereti is amit csinál. És vannak olyan alkalmak, amikor lehetetlenség valakinek dolgozni pl. távolság miatt, de akkor sem kell éhen halnia, vagy elhanyagolnia a családját, ha nem feléli, hanem befekteti a pénzét.

Én arra jöttem rá mostanában, hogy a gyerekeimet arra kell nevelni, hogy keressék, mi az , ami érdekli őket, azt tanulják, de ne a tanulásért önmagáért, és minél hamarabb apránként kezdjenek el dolgozni (nem gyárban gondolom, hanem pl. méhészkedés vagy ami tetszik), hogy ne teljen el fölöslegesen a kamasz és fiatalkoruk. Aztán befektethetik, amit kerestek, és utána akár egyetemre is mehetnek vagy dolgozhatnak, hiszen szerintem munkára lettünk teremtve, tehát jót tesz a testnek és léleknek, ha dolgozunk :)

egy anya írta...

Eszter, ezzel az a baj, hogy azért nem tudsz a munkádból megélni, mert mások passzív jövedelemből élnek. Azaz belőled, a te munkádból. :)
Ha senki nem fektetne be, ha senki nem tőzsdézne, akkor megélhetnél akár a munkádból is.
Tudom, ez így most nagyon konyhanyelven fogalmazom...többre sajnos most nem telik tőlem.
Gondolj csak bele a bankok működésébe...abból élnek, hogy te fizeted nekik a kamatokat. Ők semmilyen valódi munkát nem végeznek, azaz nem termelnek, nem állítanak elő semmit.