2013. április 21., vasárnap

Mennyire természetes ma a szülés?

Otthonszülős képeket nézegettem, és eszembe jutott, amit egyszer nemrég a rádióban hallottam: Kismajom született az állatkertben, de még nem tudják a nemét (már néhány napos!), mert a mama nem engedi őt el, és nem tudják megnézni, nem akarják háborgatni!!!! Ezzel szemben a szülészeten főleg a császáros babákat rögtön elviszik, mert mérni, vizsgálni kell, és mindenkinek egyszerűbb, ha gyorsan bekerül a csecsemőosztályra, amíg az anyuka pihen. Pedig mennyire jó lett volna, ha rám teszik egy kicsit, és nem felejtik el, hogy 9 hónapig bennem élt, és azt sem, hogy a kezemet tudom mozgatni.. és ha beengednék az apukát, akkor a nővéreknek nem kellene ezekkel a dolgokkal bajlódni... A második szülésemkor 2 napig voltam őrzőben (intenzíven) ahova nem hozták a babákat, mert huzatos volt a folyosó (!), ezért csak két nap után láthattam a fiamat. Na jó a szüléskor megmutatták...

Na mindegy, csak úgy elgondolkodtam.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez valóban elgondolkodtató: a főemlős nem engedi, hogy piszkálják a kicsinyét, rá is támadna arra, aki közelítene a csecsemőjéhez. Mi ellenben... Több dolgot is át kéne gondolnunk a szüléssel kapcsolatban.