2012. március 7., szerda

Zellerleves


Így készítem:

Egy zellergumót megházmozok, kockákra vágom, és megfőzöm. Összeturmixolom. Mialatt fő, a turmixgépbe öntök egy maréknyi zabpelyhet, és annyi vizet, hogy bőven ellepje. Hagyom állni. Mikor összeturmixoltam a zellert, mixelem a zabpelyhet, majd leszűröm, kinyomkodom. Ebből lesz a zabtej, ezt hozzáöntöm a zellerhez. Sóval, vegamixxel ízesítem. Apró kenyérdarabokat pirítok meg egy serpenyőben, azzal tálalom, de én magában szoktam enni. A képen a zab-kukoricalisztes lepényem látható. Ez is nagyon egyszerű. A liszteket annyi vízzel öntöm fel, amennyivel puha tésztát gyúrok, sózom és palacsintasütőben olaj nélkül sütöm.

A fréjem egy ideje nem tud tejterméket enni. A belgyógyásztól (is) megtudtuk, hogy az állati tejet nem képes megemészteni az ember.... Kefír, aludttej, túró, sajtok egészségesek, de a tej, tejföl, tejszín nem.

Nincsenek megjegyzések: