2012. augusztus 13., hétfő

Tyúkom, tyúkom...

Anyósoméknál laknak albérletben a tyúkjaink, mi csak az ennivalót visszük nekik. Aztán, amikor eljön az ideje, levágunk 5-öt, és hazahozzuk a fagyasztóba. Nagyon örülök ennek a megoldásnak, mert így biztos, hogy megbízható a hús nagy része, amit eszünk, hiszen egyre ritkábban veszünk húst,csak ha nem tudom csirkéből elkészíteni, amit akarok.

Többféleképpen variáltam már a szortírozást is. Ahogy szaporodik és nő a család, úgy kell az adagokat is változtatni. Az idén így tettem el:

4-4 comb (ha marad, akkor beteszem a leveshús közé)
mellehúsa levágva a csontról mind egybe
2-3 mellcsont csontlevesnek
máj egybe
zuza és szív egybe
2 szárny, 1 nyak, 1 hát, 2 láb húslevesnek

Azonnal főztem is egy csontlevest, amiben azért volt hús dögivel, mert nem fukarkodtam a vágásnál:


Így nézett ki, amikor főtt,


 és így, amikor már leszedtem a húst a csontról

Nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések: